hasil survey manis


بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيم

Assalamualaikum semua..

post kali ini adalah berkaitan dengan survey saya pada tempoh hari seperti gambar di bawah .


Sebenarnya saya sendiri suka minum manis2 ,
sebab tu saya aju kan soalan ini.
sebab saya percaya mesti ada yang suka manis juga selain saya kan?
hasil survey saya seperti di atas.


Berdasarkan survey no 2 ini, saya tanya siapa ada sedara mara atau kenalan yang ada penyakit kencing manis?

Sebenarnya mak saya yang jaga sangat x makan manis boleh kena penyakit kencing manis.. then mak mentua pun ada penyakit kencing manis juga.. 

Semasa saya belajar diploma kejururawatan.. salah satu sebab kita dapat penyakit kencing manis adalah disebabkan KETURUNAN.. 




------------------------------------------------------------------------------------------------

Berdasarkan Kajian Google Trends

Diabetis adalah nama saintific bagi penyakit kencing manis.
Tak ramai yang google dengan nama diabetis,namun google search sntiasa ada setiap masa 



cuba anda lihat graf bila saya taip "kencing manis"
Graf semakin menaik!
Ini maknanya semakin ramai yang google mengenai kencing manis!
Adakah ini bermakna semakin ramai yang mengidap kencing manis...?


Saya nak tunjukkan pada anda , 
apa yang paling top mereka search adalah 
"UBAT"

mereka mencari penawar penyakit kencing manis!
dan anggaran saya bagi negeri yang top search adalah purajaya
mungkin sebab 1- ramai pesakit di sana  atau
2- mereka kakitangan goverment yang search untuk ahli keluarga mereka di kampung.




--------------------------------------------------------------------------------------

Kenapa saya buat kajian ini?

pasti ada yang tertanya kenapa saya rajin sangat nak buat kajian semua bagai nie?

1st sebab saya sedar habit saya yang suka minum manis2.
2nd saya tau mak saya ada penyakit kencing manis
3rd saya tau mencegah lebih baik dari merawat.
4th Punca penyakit kencing manis sebenarnya daripada gula,dan pemakanan

siapa tiada gula langsung dirumah?

tipu la kan.. xkan minum tawar2 kot..

sebenarnya kenaikkan harga gula xkan mengurangkan masalah kencing manis.. cuba anda sendiri tengok..
harga gula setiap tahun semakin naik namun search di google emakin meningkat mengenai kencing manis.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
disebabkan perasaan risau dan terjumpa produk yang mana founder merupakan 
seorang yang saya sendiri kenal dan pernah masuk satu pogram tv.

kali pertama saya dengar produk pengganti gula, dah buat saya tertarik untuk tahu dengan lebih lanjut.
First of all,saya ambil tindakan berani untuk mencuba sendiri.
bukan dari stevia,tetapi dihasilkan dari tebu hitam..
kali pertama saya dengar tebu hitam .. dahsyat gila saya ni kan? 
saya bancuh teh tanpa sebarang gula dan masukkan dalam 2 titis saja..

kata founder,nell nazry (1:5)
satu titis bersamaan 5 sudu kecil gula 

Apa lagiyang buat saya tertarik adalah botolnya
yang mudah dibawa ke sana sini.
so lepas nie boleh la saya order "air limau ais xpayah letak gula"

Plan saya,nak bagi dekat mak saya satu botol ..
mak mentua satu botol =)

bagi sapa yang sayang diri, sayang keluarga,
nak cuba.. saya ada order stok lebih yang u alls boleh la nak try.
gantikan produk ini dengan gula.. kawan saya cakap,dia masak pun x letak gula langsung dah.
guna nie ja =)

saya akan teruskan kesinambungan mengenai benefit produk jika anda berminat nak tau =)
boleh dapatkan TRIAL Price di ---> http://bit.ly/pmMAR


short n simple... yang penting anda faham apa yang saya nak sampaikan.

p/s:: bila anda sendiri buat kajian mengenai produk yang anda jual,
1- anda nampak potential customer anda ramai ke tidak?
2- anda lebih yakin untuk pasarkannya
3- anda sendiri akan belajar banyak perkara mengenai produk dan cara marketing
4- bakal pembeli akan nampak kelainan anda dari penjual yang lain, anda bukan setakat jual nak untung..tapi anda nak berkongsi manfaat kepada mereka dan nak mereka faham kenapa pentingnya mereka dapatkan produk anda

ada apa yang x jelas plz pm saya di fb profile Dms showcase






0 comments:

Post a Comment