Saya takut..!!!


Saya sangat takut.. Takut dan takut..
Saya penakut..!
Saya takut dengan masa depan saya sendiri..!! 
Saya takut saya digolongan orang yang bankrup..!
Sebab tue saya berusaha dan pastikan nama saya x diblack list..
Saya takut orang akan kata saya nie menyusahkan orang..!
Sebab tue saya pulun supaya saya ada bekalan sendiri bukan saja x myusahkan orang tapi saya mampu membantu orang lain..!
Saya takut orang serik berurusan niaga dgn saya dah sebab tue saya selalu cuba beri yg terbaik dan termampu supaya orang bukan saja berulangkali beurusan dgn sy malah senang hati nak promote kat orang lain..
Saya takut pembalasan menipu orang lain di akhirat kelak sebab tue saya rela jujur dgn cust saya sndri wlaupun mgkin kjujuran saya buat cust xjadi nak beli dgn saya.. Xpa..! Sebab saya yakin.. 1 cust pergi ada lagi yg akan datang..! Itu kalau saya buat bnda yg betul..
Saya takut saya akan pergi dari dunia nie dalam keadaan yg tidak bersedia.. Sebab tue saya memohon anda yg membaca nie sekiranya saya ada salah dan silap maafkan saya dan halalkan seandainya saya ada termakan/terambil lebih keuntgan/ terlupa byar hutang..(sila bgtau saya yg saya ada hutg dgn anda ya) saya maafkan anda yg ada buat hati saya terluka.. Saya manusia biasa yg mana ya hati saya ada terluka ada terkilan dgn sesetgh yg mana saya x patut sbb nama.. Saya selalu kuatkan hati saya memohon Ya Allah kau kuatkan lah hatiku untuk tidak berdendam/tidak benci dgn insan ini yg mana setiap kali dengar saja nama dia saja atau teringat mest hatiku membara ledakan amarah syaitan..! Ya Allah Kau Yang Maha Kuasa.. Kau tunjukkan lah hamba mu ini jalan yang lurus.. Kau buka kan lah hati kami untuk sentiasa menginsafi kesalahan kami.. Untuk bertaubat dengan Mu atas dosa kami dan ku mohon padaMu... Kau gerakkan lah hati mereka yg akuh sakiti supaya memaafkan ku Ya Allah.. Sekiranya ajalku sudah tiba Kau permudahkan lah kematianku.. Kau letakkan akuh dalam kalangan muslimin dan muslimat .. Sesungguhnya akuh takut dengan azabmu dan seksaanmu dinerakamu Ya Allah.. Amin Ya Rabbal Alamin..

Kadang kala kita perlu takut supaya kita xmelakukan seauatu yg salah.. 
Sebarang kata2 tidak ditujukan kepada sesiapa.. Hanya taipan ringkas sebelum tidur malam nie^_^ 

Salam ikhlas ,
Marziana

0 comments:

Post a Comment