Pagi yang sangat2 indah..! Subhanallah..!

Assalamualaikum.. Tq for reading dan apa yg anda akan baca adalah kisah benar yg sedang terjadi dan hati nie dah tergerak 2 3 hari ni nak berkongsi tapi agak kekangan masa .. So pagi yg indah di negeri orang ni menggerakkan jari2 menaip dgn tenang dan lancar untuj berkongsi sesuatu kehebatan daripada buku"mudahnya menjemput rezeki"

Berapa ramai pernah rasa gelisah.. X tenang.. Rasa serba x kena.. Sale x brapa bagus..  Jelous tgok org rancak berbisnes dan kita ..? Dduk saja pun kdg2 org nampak kita relex n cool tapi sebenarnya kita resah gelisah dihati.. Subhanallah..

Kebiasaan bila jadi macam nie mar akan solat dan baca quran minx tngkan hati dan beri petunjuk.. Tapi disebabkab kali nie uzur dan kebetulan hartu diri x brapa sihat.. Mar ambk buka buku "mudahnya menjemput rezeki".. Hayati setiap apa yg dibaca dan nah ambk kena kat akuh..! 

Kita dengar bnda nie byak kali dah.. Even masa AMP baru nie pun DAO pun ada pesan.. Tapi lain bila kita setakat mendengar dan catat dgn kita rasai,fahami & hati kita pun kata yea nie la masanya .. Ini yg patut akuh buat..

Mesti ramai nak tau kan.. Amalkan istighfar selepas solat fardhu.. X lama pun.. X sampai 5 min.. Yea.. Mmg kita asa ada ja kita pernah buat.. Lain sebenarnya setakat kita baca dari kita amalkan setiap solat dan kita cuba fahami maksudnya... Xpayah kata org.. Yea itu terjadi dekat diri mar sendiri.. Mar akui mar sendiri perlu banyak belajar lagi mendekatkan diri dengan Allah.. Tapi sebenarnya buku "Mudahnya menjemput rezeki" benar2 buka mata hati yg mana Kuasa dan janji Allah sangat2 pasti.. Janji manusia mungkin ada yg xdapat tunaikan.. Tapi Janji Allah sgt2 pasti.. Selalunya nak dekat2 habis solat kita mesti teringat benda2 yg kita nak buat segera.. Sebab tue kadang2 doa apa baca pun x hayati.. Cuba kalau kita nak minx sesuatu daripada seseorang dan dorg x nampak kesungguhan kita dalam meminx.. Agak2 berapa persen dorg nak bg..? Faham faham kan maksud mar..?

Walaupun doa kita dalam bahasa melayu hayati n rasai feel permintaan kita tue.. Sangat2 lain bila kita buat betul2 walaupun benda tue sebenarnya simple ja..ketenangan sangat2 dirasai lepas mar amalkan baru ja satu dua tips dari buku. Ada banyak lagi mar x baca .. Nak tau apa mukjizatnya..?yup.. Rezeki masuk secara tetiba setiap hari tanpa diduga..! Subhanallah Alhamdulillah..!

Ada lagi yg pntg jugak.. Bersyukur... Bersyukur dengan rezeki kita.. Masa nie memang terasa jugak.. Kdg2 mulut kata syukur tapi hati asyik x ckup lg ni x ckup lagi nie.. Rezeki tue datang dalam banyak aspek dan kadang2 kita tgk org tue miskin tapi sebenarnya rezeki dia luas .. Dia x pernah sakit.. Segala keperluan dia cukup.. Barang2 dia x pernah rosak.. Sebaliknya terjadi kat kita.. Walaupun income 5 angka tapi ada ja setiap bulan kita kena repair ni bayar tue beli nie beli tue.. Itu tandanya rezeki yg diturunkan pada kita sebenarnya rezeki org yg kita bayar tadi la^_^.. Macam mana nak cakap eh.. Tapi seriusly bila dah hayati xda nak rasa mcm dulu.. Payah sebenarnya nak cerita sebab mar bukan penulis :p tapi mar suka berkongsi cerita^_^.. Tq kak uji hadiahkan buku nie.. Semoga Allah murahkan lagi rezeki kakak2 mar ahli keluarga mar.. Sedara mara mar termasuk sebelah suami serta semua umat islam di malaysia dan juga luar negara dan lagi2 anda penulis buku ni dan anda yg sedang membaca nie^_^..

"Setiap manusia sangat memerlukan satu sama lain.. Kalau xda pakcik sapu sampah pagi2 kita nak sapu k..? Kalau xda yg kerja jaga parking sapa nak jaga..? Kau k..?" Hormati mereka.. Sepertimana kita nak org hotmati kita.. Kita sangat2 memerlukan satu sama lain sebenarnya sama macam jari2 kat tgn kita.. ^_^ xder pun yg mana jari plg pntg.. Semua sangat2 pentg n ada fgsinya tersendiri kan kan kan. Betul betul..?

^_^ okeyh cukup setakat nie.. Mar nak jalan2 cari breakfast kat pasar ct kdjah..! Rndunya kuih akok..!!!

0 comments:

Post a Comment