Percutian Menegejut!

Hye oktober!

post kali ni out of topic dari bisnes topic skit yea =)

just nak share pengalaman yang sangat2 suweet gitu dengan percutian yang xdirancang...

Memang kami ada plan nak bercuti di langkawi,,tapi xda la plan haritu nak pergi.. so malamnya sebelum tengok wayang hubby ajak relex2 ja minggu nie.. so kami decide ke langkawi la ..
bila tanya kawan2 kat sana skunk xda la musim hujan kan..so kami berserah la terus packing barang pagi tue..dan semestinya scarf perfume x tinggal =)

kami naik jetty kuala kedah. masa nak tunggu ferry ,saja usha2 pakej yang ada kat sutu sebabnya masa google2 semalam ada terbaca island hopping salah satu pogram yg best kat lgkawi n nampak sangat menarik!

so tanya2 cuma rm35sorang ja..terus grab sekali tiket underwaterworl rm25 sorang..mujur kami beli tiket siap2 sebabnya masa p underwater world ramai ha beratur beli tiket..
owh ya.. disebabkan nie percutian yang x dirancang so hotel xda la..on the way masa ke jetty buka booking.com dan ambik budget2 saja untuk 2 malam..jumpa satu hotel mcm chalet jugak la.. yang baru sangat2 dibuka dan nampak menarik!

memang menarik ..ala2 kampung gitu.. tapi xda econ okeyh..just kipas n tv xda dalam bilik..huhuhu

Nie jalan nak masuk hotel.. Dr tepi jalan kira lali jalan ni.. X nampak la dr tepi jalan
Nie depan bilik❤

sampai2 kami x sewa kereta sebab abg ipar duk sana ..so calling n pnjam keta je..hihih jimat kan =P
malamnya xda aktiviti apa just ronda2 cari selipar nak pakai p island  & cari kedai sebab en hubby nak tengok bola final malaysia lawan sapa eh masa tue.. x igt plak.. huhuhu

KEESOKANNYA
hari yang penuh aktiviti dan sangat2 best!
pagi2 lepas subuh & breakfast ..jalan2 dengan hubby tepi pantai cenang dulu...dalam pukul 9 van datang pickup ambik kat hotel..hotel kami x jauh dr jetty nak p island hopping tue..hotel t start cottege nie depan hotel holiday ja... first kami p tasik dayang bunting...
Nie depan bilik kami
Noe kat pantai cenang.. Penat berlari dengan hubby

hahhahah kisah lawak!
monyet banyak sangat! kami bawak bekal roti n air mineral dalam plastik..so hubby sorok dalam baju sebab nnti monyet2 tue ragut!
& part mandi plak.. mar ada baca yg kisah kalau yg belum mgndung n nak try tue boleh mandi atau minum air tasik bunting.. suami pandai berenang xpe la.. mar yg takut berenang ni alahai..even pakai life jaket pun still takut tau! duk lam air dalam 10minit terus naik!!
hahahha xpayah bawak baju salin k towel apa.. naik bot terus kering...
Nampak
X kepala, breast n mar tjuk peyot tu
Hahah nie pun duk pgg kaki en suami ja.!!hahha
Suka dia boleh berenang..!
Kawasan tasik.. Nak masuk tue kena ikut jalan bukit..! Xla dalam
Sgt.. Tapi penat gak la

next kita tengok eagle! pulau apa eh.. mmg bnyak la helang kat situ..kita just duk lam boat ja..

next n last pulau beras basah!
boleh snorkelling kat sini tapi hubby kata xbest sgt sebab batu karang ja.. mar ada try snorkelling jugak..as usual budak takut air ni n xpandai guna life jaket..asa mcm mana ntah duk terapung nie.. last2 mandi laut macam tue jaa hahhahaha...

Gambar mest ambk..!
Snorkelling atas darat je la..! Hahhaha
Ada tarzan la..! Huhu

serius penat! tapi best! lepas balik..mandi,solat n rest sekejap.. en hubby dah pengsan sekejap..letih berenang katanya hehehhe.. mar x boleh nak tidur sebab excited kan..hehhee so iron2 baju terus pjuk2 hubby bangun keluar cari makan n masuk underwaterworld..
Cer teka apakah ini

disebabkan ada masa lagi petang tue jugak terus naik cabel car.. kabus tebal plak.. naik atas tue x nampak apa la..kecian en hubby ..mar ni kali kedua naik cabel car..so xla teruja sangat... en hubby yg first time nie frust la jugak ..

Tebal x nampak apa punn

lepas trun cabel car kami terus pekan kuah cari barang siap2..plannya esok nak balik awal n x la panas sangat nak membeli.. lagipun kami bukan nak shopping sangat ..just nak relex ja.. apa yang kami cari of cos coklat n paling penting cari luggage!
sebab dulu kakak mar beli beg sini murah n mar guna beg dia..so ni kena ganti balik la =P
Kanan tue yg beli.. Yg kiri tu yg kakak mar beli dulu.. Dalam beg kanan tu ada satu lg beg kecik huhu abaikan kaki tue hahaha

kami grab dua terus senang.. sanagt2 murah..yg besar rm40 saja..yg kecil sikit kami beli untuk kami rm36.. memang la x ori tapi kami x kisah..nak isi baju je pun.. Lagipun kami memang jenis x kisah sangat barang2 branded nie.. so grab je =)

LAST DAY

sebelum balik penang kami singgah umah membe kolej nursing dulu.. waaaa besar gedabak rumah! alangkah indahnya dduk langkawi.. rumah besar... kereta murah kan... =)

kenangan langkawi memang sweet n best! yang xbestnya time balik tiket pnuh n kena tunggu sejam lebih jugak ..tup2 bila ampai masanya pengumuman ferry delay plak! memang hangin betul2 dah nie... x sabar nak balik penang sebab masa tue minipack scarfperfume dah ready stock n ramai sangat order masa tue.. teruja punya pasal nak bisnes sampai x sabar2 nak balik penang plak .. hehhehe

sekian sahaja coretan kali ni =)

apapun nak cakap ..Alhamdulillah hasil berbisnes..nak bercuti pun senang..x payah apply cuti..just tgu en hubby cuti ja n then nak berbelanja pun xda la resah sangat bila kita sendiri boleh plan income banyak mana kita nak bulan tue.. =)

1. Assalamualaikum..

Maaf ganggu masa anda. Saya hanya nak minta untuk bantu saya kumpul maklumat / data yang saya perlukan dari semua.

Saya perlukan data / maklumat ini untuk peringkat analisis data.

Survey ini untuk anda yang dah pernah melawat Cameron Highlands atau Langkawi atau kedua-duanya sekali.
    Survey ini mengambil masa 5-10 minit untuk diselesaikan (bergantung)

Untuk pertama kali jawab survey ini, anda boleh jawab soalan-soalan seperti biasa, tetapi jika anda ingin jawab untuk kali kedua, ketiga dan seterusnya UNTUK TAMBAHKAN MAKLUMAT survey, boleh ikut step yang dah disediakan dalam survey ini (juga dikenali sebagai pengguna kedua "Second User")

Kalau ada yang tak faham, boleh terus mesej kat sini yer
    Really need all your help..

Link survey KLIK URL SINI: https://www.surveymonkey.com/s/5Y8Z5FM

PM saya untuk sebarang permasalahan

Inshaallah, saya akan sediakan hadiah misteri untuk peserta yang bertuah dan terima kasih atas penyertaan semua. Semoga Allah s.w.t membalas jasa anda.
    *Mohon sebarkan kepada kawan-kawan yang lain juga